Vevőinknek :
Email cím :

Jelszó :
Regisztráció igényléséhez kérjük kattintson ide

Tudta-e, hogy...
Tudta-e....
Bár a magyar népről úgy tartják: borivó, az igazság az, hogy őseink előbb ihattak sört mint bort
Bővebben
Tudta-e, hogy...
Tudta-e....
, hogy milyen eljárással készítik a jó minőségű pálinkát?
Bővebben
Tudta-e, hogy...
Tudta-e....
hogy hány tájegysége van a magyar bornak?
Bővebben
Központ
PENOMIT Zrt.

E-mail : penomit@penomit.hu
Web : www.penomit.hu







Bemutatjuk cégünk ismertet? és termékkatalógus weboldalát, melyet mind szakmai, mindpedig egyéni-magán érdekl?d?ink igényeinek megfelel?en terveztünk és hoztunk létre.

A PENOMIT Zrt.-r?l és terveinkr?l itt olvashat b?vebben....

Piaci hírek



Javultak a fogyasztói várakozások márciusban


A fogyasztói várakozások emelkedése az idén eddig töretlen, az üzletiek viszont már csak stagnálnak - derül ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. márciusi felméréséből.
MTI



Vizes programok a Kékkútitól



A Nestlé Waters idén negyedszer ünnepli a Víz Világnapját globális szinten, 31 ország részvételével. A cég magyarországi leányvállalata, a Kékkúti Ásványvíz Zrt. az elsők között csatlakozott a kezdeményezéshez.
marketinginfo.hu




Jó évet zárt a Szentkirályi


Az ACNielsen adatai alapján piacvezető a Szentkirályi Ásványvíz Kft., amely összesen 6,9 milliárd forint árbevételt realizálva 14,5%-os növekedést tudott elérni 2011-hez képest.
Marketinginfo.hu


A 60 feletti korosztályt célozza meg a Heineken


Az idősebb sörivóknak hozna létre termékeket a Heineken, hogy kitűnjön riválisai közül, amelyek a fiatal fogyasztói szegmens igényeire összpontosítanak. A holland cég jelenleg adatot gyűjt és betekintést keres.
forrás: marketinginfo.hu



Egy év alatt 865 százalékkal nőtt a ciderfogyasztás


Tavaly több mint 4 millió palack cider fogyott Magyarországon. A Somersby kutatása szerint már nemcsak szórakozás közben, hanem otthon is szívesen fogyasztják a vásárlók a cidert.


Magyar prémium pálinkákkal célozzák az orosz piacot



A prémium kategóriájú magyar pálinkák készítői szeretnének termékeikkel betörni az orosz piacra, ezért 11 magyarországi manufaktúra és cég mutatta be készítményeit Moszkvában és Szentpéterváron az utóbbi két napban.





A kiskereskedelem Nyugaton se villog


Havi összevetésben nőtt, az egy évvel korábbihoz képest pedig csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene 2012 novemberében az euróvezetben és az EU-ban - közölte kedden az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat.
forrás : mti




KSH: egyre jobban zsugorodik a kiskereskedelem



Szeptemberben 3,1 százalékkal csökkent a forgalom
volumene, ami gyorsuló ütemű a nyári hónapokhoz képest - közölte a Központi
Statisztikai Hivatal (KSH).



Szeptemberben a kiskereskedelmi értékesítés volumene 3,1%-kal, az év első
kilenc hónapjában 1,5%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. Az
országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő és internetes
kiskereskedelemben 2012. szeptemberben 717 milliárd forint, az első kilenc
hónapban 5983 milliárd forint értékű forgalom keletkezett.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom
volumene szeptemberben 3,7, az év első kilenc hónapjában 0,3%-kal mérséklődött
az előző év azonos időszakához képest.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene szeptemberben 3,3, az
első kilenc hónapban 2,3%-kal maradt el az előző év azonos időszakától.
Szeptemberben a legnagyobb mértékű visszaesés (11,3%) a bútor-, műszakicikk-üzletekben jelentkezett. 










Csökkent a kereskedelmi márkák részaránya



Csökkent a kereskedelmi márkás termékek részaránya 1-1 százalékponttal szupermarketben és a hazai tulajdonban lévő láncokban 23, illetve 16 százalékra, állapítja meg a Nielsen elemzése.
Forrás: Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató, vezető globális vállalat.




Biztató hírek! Nőtt Európában a kiskereskedelmi forgalom



bevasarlokocsi_PH300_4_.jpgMájusban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom a 17 tagú
euróövezetben és a 27 tagú EU-ban - közölte szerdán az Európai Unió
statisztikai hivatala az Eurostat.

Forrás : MTI




Decemberben tovább fokozódott a kiskereskedelmi forgalom növekedési üteme



A KSH legfrissebb, 2011 decemberére vonatkozó gyorsjelentése szerint a
kiskereskedelmi termékforgalom volumene éves viszonylatban 1,5 százalékos
bővülést mutatott

.
2012. február 24. 9:01
Forrás: Nemzetgazdasági MIinisztérium







Több pénzért ugyanannyi ételt vásárolunk



Értékben öt százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig változatlan maradt az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása tavaly február és idén január között, derül ki a Nielsen piackutató adataiból.

Forrás: index.hu





Picit nőtt az élelmiszerek forgalma


Négy százalékkal emelkedett értékben az
élelmiszerek kiskereskedelmi eladása a legutóbbi hat hónapban a tavalyi
hasonló időszakhoz képest a Nielsen piackutató vállalat által mért
kilencven termékcsoportot nézve.Együttes forgalmuk így 2010.
december–2011. májusban meghaladta a 640 milliárd forintot – derül ki a
piackutató friss felméréséből.

„A mennyiséget tekintve stabil volt a bolti eladás nagysága féléves
összehasonlításban. Ezen belül átlag felett nőtt az élelmiszerüzletek
forgalma például sajt, gyümölcsjoghurt, tejföl, étolaj és vaj
eladásából” – tájékoztatott Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi
kapcsolatok osztályának a vezetője. A nagy eladóterű üzletek forgalma
mellett növekedést regisztráltak a 200 négyzetméteres és kisebb
boltoknál is, ezáltal utóbbiak piaci részesedése stabil maradt. „A
hagyományos üzletek stabil piaci pozíciója azért figyelemre méltó, mert a
kereken 19 600 általános élelmiszerüzletből 11 100 eladótere 50
négyzetméter vagy kisebb, míg további 6400 tartozik az 51–200
négyzetméteres szegmensbe” – mondta a szakértő.
(www.termekmix.hu)


Hetvenkét magyar bor kapott érmet Londonban



Hetvenkét magyar bor nyert érmet a londoni Decanter World Wine Awards idei kiírásán, amelyen 44 országból 12 252 tétel versenyzett. Aranyérmet idén a Béres Tokaji Aszú 6 Puttonyos 2007, a Heumann és Heimann U és I (évjárat nélkül), valamint a Sauska Villányi Cuvée 11 2007 hozott el.A világ egyik vezető szaklapja, a brit alapítású Decanter által évente megrendezett nemzetközi borverseny keddi eredményhirdetésén négy magyarországi regionális díjat (Regional Trophy) osztottak ki. A Magyar vörös borok 10 font felett kategóriát a Sauska pincészet 2007-es Villányi Cuvée 7 bordeaux-i stílusú házasítása nyerte, mely a zsűri értékelése szerint bizonyítja, hogy a villányi borvidék legjobb tételei nemcsak Magyarországon kiemelkedőek, hanem világszinten is.

Drágulhat az olaj, a vaj, a cukor


Az egészségtelen élelmiszerekre, a kalóriadús termékekre, a telített zsírokban és a szénhidrátban gazdag élelmiszerekre javasolják kivetni az egészségügyi termékdíjat (közismertebb nevén a hamburgeradót) az Egészségügyi Stratégiai Kutatóintézet Rendszertudományi Irodája - tudta meg a Világgazdaság. A szakértői anyag sorsáról a kormány dönt majd. Az Egészségügyi Stratégiai Kutatóintézet Egészségügyi Rendszertudományi Irodája nem készített kormányelőterjesztést a hamburgeradóra vonatkozóan - tájékoztatta lapunkat ma délelőtt a NEFMI Egészségügyért Felelős Államtitkársága.




Magyar borok a Düsseldorfi ProWein szakvásáron


Húsz magyar bortermelő vállalat is kiállít Düsseldorfban, a ProWein szakvásáron március 27-29. között. A világ egyik legnagyobb borvásárán kereken 50 országból 3500 cég mutatja be termékeit. Ezzel megdől a résztvevők számának múlt évi rekordja.A fogyasztók ízlése kezd elfordulni a hatalmas, opulens boroktól, és inkább az elegáns fajtákat részesíti előnyben, mutat rá a trendekre Florence Schellberg, a ProWein sajtófőnöke: „A vásárlók egyre inkább olyan borokat keresnek, amelyek fogyasztása örömet okoz. Friss, könnyű fajtákat, kevés alkohollal. A könnyű klasszikusok jönnek újra divatba.”



Nő az energiaital fogyasztás


Magyarországon tavaly 14 milliárd forint volt az energiaitalok piaci forgalma, 240 ezer hektolitert adtak el ebből a termékből – közölte az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE). Felhívta azonban a figyelmet arra, hogy az egyre népszerűbb italok súlyosan károsíthatják az egészséget. Dömölki Lívia, az OFE élelmiszer-szakértője a távirati irodához tegnap eljuttatott közleményében kiemeli: az Országos Élelmiszer- és Táplálkozástudományi Intézet által végzett laboratóriumi vizsgálatok igazolták, hogy a forgalomban lévő energiaitalok döntő hányada magas koffeintartalmú, egyes termékek egy adagjában akár négy-öt csésze kávénak megfelelő koffein is lehet.
(www.termekmix.hu)


Megújul a Borsodi címke


Ez az év jelentős változással indul a Borsodi életében, hiszen megújult címkével kerül a boltok polcaira. A palackon arany és metél zöld színekben csillogó, karakteres, erőt sugárzó szimbólumot ábrázoló címke kölcsönöz teljesen új megjelenést a márkának. A Borsodi címkéjén megjelenő ló nemcsak a magyar nemzet, de a sörgyártás történelmében is hangsúlyos szerepet töltött be az elmúlt évszázadokban, így vált ikonikus szimbólummá. Az ország legkedveltebb söre dinamikus és fiatalos külső megjelenését új, attraktív arculati elemeinek köszönheti. A Borsodi 2007-ben esett át legutóbb arculatváltáson, de a jelenlegi palack minden eddiginél karakteresebb változást eredményezett a márka megjelenésében.



Az ásványvíz fogyasztásban minimális csökkenés mutatkozik



Lényegében nem változott tavaly az ásványvíz-fogyasztás mennyisége az előző évhez képest Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács által adatok szerint. A közlemény szerint tavaly Magyarországon a 2009-es 110 literhez képest alig változott, kissé csökkent az egy főre jutó ásványvízfogyasztás, s 109 literre esett.
Tavaly a magyar piacon palackos ásványvízből 1 milliárd 87 millió liter, a ballonban értékesítettből pedig 22 millió liter fogyott. Ebből a szénsavas ásványvíz 57 százalékot, az enyhén szénsavas ásványvíz 6 százalékot, míg a szénsavmentes ásványvíz 37 százalékot tett ki – írja a terméktanács. A Magyarországon elfogyasztott palackozott vizek 93 százaléka ásványvíz, 5,9 százaléka forrásvíz, 0,1 százaléka gyógyvíz, 0,9 százaléka pedig az ízesített ásvány- és forrásvíz alapú ital.
(www.termekmix.hu)

Újra luxus cikk lehet a csokoládé


A kakaóbab-ültetvények csökkenése és az egyre növekvő kereslet miatt hamarosan a csokoládét újra a luxuscikkek kategóriájába lehet sorolni - figyelmeztettek szakemberek.A vidéki területek gazdasági fejlődésével és az erőforrások megőrzésével foglalkozó, ghánai központú Natural Conservation Research Council (NCRC) szerint a világ csokoládéfogyasztásának jelenlegi szintje tovább már nem tartható fenn, ezért az édesség 2030-ra olyan ritka csemege lehet, mint manapság a kaviár - adta hírül az ABC News ausztrál hírportál.

A Rauch Hungária a válság enyhülésével növekvő árbevételre számít


Az idei növekedésnél nagyobb, 7-8 százalékos árbevétel-emelkedést vár jövőre a Rauch Hungária Kft., mivel a fogyasztói kereslet élénkülésére számít. A cég idei forgalma mintegy 5 százalékkal bővülhet a tavalyihoz képest, így az árbevétel várhatóan eléri majd a 17,3 milliárd forintot. Tavaly a cég 16,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított le.Jövőre már a gazdaság kilábal a válságból, és ez megalapozza az enyhe lakossági fogyasztásnövekedést is, amely a piacon összességében nem visszaesést, hanem stagnálást hoz majd. A Rauch Hungária Kft. árbevételének több mint felét, 55 százalékát az export adja, a fennmaradó hányadot pedig a belföldi értékesítésből szerzi meg a cég.

A Heinekennek szűkül az európai piac


Az egyik meghatározó globális sörcsoport, a Heineken árbevétele 13 százalékkal, 4,6 milliárd euró fölé nőtt a harmadik negyedévben 2009 azonos időszakához képest, ám a konszolidációs változások nélkül számolt „szerves” bevétele 2,1 százalékkal gyengült.
Az európai, benne a magyar söreladások mennyisége ugyanis összességében csökkent, a kedvezőtlen időjárás, s gazdasági tényezők miatt.
(www.termekmix.hu)

Környezetbarát kezdeményezés a vezető sörgyártóknál


Az elmúlt hetekben nagy vihart kavartak szakmai körökben és különböző orgánumokban tárgyalt 2011-es környezetvédelmi termékdíj-koncepcióról szóló hírek. A készülő jogszabály-változás legfontosabb érintettjei az italfogalmazók, kiemelten pedig a sör és üdítőital gyártók és kiskereskedők, amelyek a hazai alumínium-csomagolású dobozforgalom – évi több mint 700 millió darab – több mint 80 százalékát adják el, és amelyek által okozott környezeti terhelés csökkentésére törvényi kötelezettségük van.


Az ásványvíz piacon még nem érezhető a kánikula


Az ásványvíz piacon még nem érezhető a hőség hatása, de a gyártók felkészültek a növekvő kereslet kielégítésére. Balog Zoltán, a több, mint 1 milliárd literes magyarországi ásványvízpiacon jelenlétét tavaly 150 millió literre, több mint kétszeresére növelő Magyarvíz Ásványvíz Kft. kereskedelmi igazgatója elmondta: hőségriadó esetén mindig azonnal dupla rendeléseket adnak le a kereskedők, hogy ne fogyjanak ki a készletekből a megnövekedett fogyasztás következtében.A kereskedelmi igazgató rámutatott: idén már 50 millió liter vizet adtak el, pedig még csak most kezdődik a szezon. Egyelőre kapacitáskorlátok is útját állják a növekedésnek, de jövőre már dupla palackozó soruk lesz egy elkezdődő beruházásnak köszönhetően - hívta fel a figyelmet Balog Zoltán.
A Magyarvíz Ásványvíz Kft. főként sajátmárkás, olcsóbb árfekvésű vizeket palackoz, a Primavera az egyetlen brand terméke. A cég beszállítója például a Penny-nek, az Aro-nak, a Tesco-nak, a Reál Hungáriának. A Fonyódi és Jana vizeiről ismert Fonyódi Ásványvíz Kft.-nél egyelőre még nem érzékelik a múlt hét péntek óta tartó hőség hatását - mondta a cég értékesítési igazgatója. Herjeczki Zoltán felhívta a figyelmet arra, hogy júniusban és július első hetében elég sok akciójuk volt, így jelenleg abban bíznak, hogy a kereskedelemben felgyülemlett áru a hőség hatására elfogy és jobban veszik majd a Fonyódi vizeit is. Egyelőre átlagos fogyasztást érzékelnek - tette hozzá az értékesítési igazgató. A magyarországi ásványvíz piacon a Fonyódi Ásványvíz Kft. mintegy, 25 millió liter ásványvizet ad el. A megfelelő árszint a 99 forint lenne a cégnek, ezen az áron azonban nem veszik a vizet, az akciós ár 69 forint, a Fonyódi termékének 45-50 százalékát ilyen áron értékesítik - tette hozzá. Bikfalvi Zoltánné, a Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács titkára elmondta: a második negyedévi adatokat jelenleg gyűjtik. Az első negyedévben körülbelül ugyanannyi ásványvíz fogyott, mint az előző év azonos időszakában: összesen 225 millió liter vizet palackoztak. Ennek 93 százaléka volt az ásványvíz, 6 százaléka forrásvíz, a fennmaradó rész egyéb (például ízesített, dúsított) kategóriába tartozott. Az összes ásványvíz 56 százaléka volt szénsavas, 6 százaléka enyhén szénsavas és 38 százaléka szénsavmentes. 2009-ben összesen 1.100 millió liter ásványvizet palackoztak, az egy főre jutó fogyasztás pedig éves szinten 110 liter volt.
(forrás: www.termekmix.hu)

Visszaesett az üditőital fogyasztás



Drasztikus mennyiségi visszaesés figyelhető meg az alkoholmentes italok piacán az elmúlt év második felétől. Az igényesebb márkás termékek hátrányára az olcsóbb, saját márkás termékek fogyasztása indult növekedésnek .Az alkoholmentes italok gyártása még nincs válságban, de tavaly az iparág már veszteséges volt, és a kilátások sem kedvezőek -állítja a Magyarországi Üdítőital-, Gyümölcslé- és Ásványvízgyártók Szövetségétől. 

Díjjal ismerték el a Soproni magas minőségét


Rangos díjban részesült a Soproni márka a Monde Selection versenyén, amelyen a világ minden tájáról származó söröket minősítik. A Magas Minőség Nemzetközi Trófeáját azért kaphatta meg a Soproni, mert három egymást követő évben elnyerte az Arany Minősítést. A Sopronit – a magyar sörmárkák közül egyedülállóan – ez idáig már 12 alkalommal tüntették ki aranyéremmel a Monde Selection versenyében. A hazai gyártású Soproni évek óta tartó folyamatos nemzetközi elismerése bizonyítékul és garanciául szolgálhat a fogyasztók számára, hogy valóban kiváló minőségű sört választottak.

Taroltak az Agárdi Pálinkák a XVIII. Magyar Országos Pálinka és Nemzetközi Gyümölcspárlat versenyen


Elsöprő győzelmet arattak az Agárdi Pálinkafőzde pálinkái a múlt hétvégén a Gyulán megrendezett XVIII. Magyar Országos Pálinka és Nemzetközi Gyümölcspárlat versenyen. A Legeredményesebb Magyar Kereskedelmi Pálinkafőzde elismerést, a Vám-, és Pénzügyőrség különdíját, a Lovassy Akadémia különdíját és 7 champion-díjat vehettek át!

Már nem csökken az üzletek száma



Megállt az élelmiszerboltok számának évek óta tartó csökkenése Magyarországon – állapította meg a Nielsen.A piackutató összesen 19 900 általános élelmiszerüzletet regisztrált hazánkban az elmúlt év végén, körülbelül annyit, mint egy évvel korábban. A társaság megállapítása szerint az elmúlt tíz évben együttvéve közel ötödével lett kevesebb az általános élelmiszerboltok száma. 

Puskás Ferenc a Szentkirályi új arca


A portugál sztár, Luís Figo után Puskás Ferenc lesz a Szentkirályi új arca. Az ásványvíz márka 2010-es kommunikációjában végig a legendás magyar futballistát használja, aki egy interaktív holografikus megoldás révén a sajtótájékoztatón is "megjelent". Puskás mellett a kampányban egy fiatal tehetség is helyet kap. Kilenc fiatal közül Bedi Noel lett az a szerencsés futballakadémiai növendék, aki a reklámfilmben a technika segítségével együtt focizhat a nagy előddel.




Arany fokozatú érdemérem a Borsodi Sörgyár Zrt.-nek


A Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) a Magyar Labdarúgásért Érdemérem Arany fokozatát adományozta a Borsodi Sörgyár Zrt. részére a szombaton megtartott közgyűlésen.A vállalat, illetve az ország legnagyobb mennyiségben eladott söre, a Borsodi már évek óta elkötelezett támogatója a hazai labdarúgásnak, melynek kifejezéseként kapta meg ezt az elismerő kitüntetést. A Borsodi évek óta jelentős szerepet tölt be a hazai labdarúgás támogatásában. A profi liga támogatójaként, majd pedig a magyar nemzeti válogatott, illetve az utánpótlás válogatott támogatójaként évek óta kiemelkedő hangsúlyt fektet a labdarúgásra. Végigkísérte a válogatott csapatok (felnőtt és utánpótlás) elmúlt, közel egy évtizedének jelentős mérkőzéseit, izgalommal és odaadással hívta szurkolni a Borsodi kedvelőit, igyekezve ezzel még nagyobb tömegeket megmozgatni, erős szurkolói tábor lelkesedésével is segíteni a csapat játékosait.
„Nagyon köszönjük az MLSZ megtisztelő elismerését. Bízunk benne, hogy a jövőben is alkalmunk nyílik sok közös élményt adni a hazai labdarúgás híveinek, a nemzeti válogatott, illetve a Borsodi Sör kedvelőinek.” – fejezte ki köszönetét a megtisztelő elismerés kapcsán dr. Stefánkovits Ildikó, a Borsodi Sörgyár Zrt. jogi és vállalati kapcsolatok igazgatója. 

Coca Cola növelte az eladásait


A Coca-Cola 5 százalékkal növelte eladásait világszerte, csak az Észak-amerikai régióban csökkent a vállalat forgalma. A negyedik negyedévben a Coca-Cola 1,54 milliárd dolláros, részvényenkénti 66 eredményt ért el, összhangban a Thomson Reuters elemzőinek előzetes várakozásaival. A cég világszerte 5 százalékkal több üdítőt adott el, az eladási volumenek csak Észak-Amerikában csökkentek egy százalékkal.



Több minőségi pálinkát iszunk


Egy év alatt 3,5 liter tiszta szeszt iszik meg egy átlagos magyar ember. A kereskedelmi főzésű pálinkák aránya évi 10%-kal nő, de még mindig alulmarad a bérfőzéshez képest. Egyre többen választják a pálinkát a minőségi italok közül, ami főleg a fiatalok körében, évről-évre népszerűbb. A Miskolci Likőrgyár új részlegében kétszer annyi pálinkát tudnak előállítani, mint tavaly. Még mindig több pálinkát állítanak elő bérfőzés keretében, mint kereskedelmi célból: az előbbi nagyjából 5 millió liter évente, utóbbi pedig folyamatosan növekszik, most kb. 1,5-2 millió liter.

Mérsékeltebb költekezés karácsonykor


A Kérdőívem.hu által készített online felmérés szerint a lakosság döntő többsége ugyanannyit vagy kevesebbet költ idén karácsonykor, mint tavaly.

Növekvő lakossági kereslet az olcsó árú termékek iránt


2009 harmadik negyedévében a háztartások 1,3 százalékkal alacsonyabb értékben vásároltak a napi fogyasztási cikkekből, mint egy évvel korábban – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet adataiból.
Amíg azonban az idei év első két negyedévében a háztartások inkább a megvásárolt napi fogyasztási cikkek mennyiségén próbáltak spórolni, addig a harmadik negyedévben az olcsó árú termékeket kezdték el keresni, gyakran a kereskedelmi láncok nevével fémjelzett, úgynevezett saját márkás termékeket, vagy a velük árban versenyképes kisebb gyártói márkákat.
A jelentősebb élelmiszer kategóriák közül a tej és a tejalapú termékkategóriák (például sajt, vajkészítmények, túró, tejföl), az olaj, a szénsavas üdítőitalok, és az ásványvíz esetében megfigyelhető, hogy a háztartások valamivel nagyobb, vagy közel ugyanakkora mennyiséget vásároltak meg a termékekből a harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban, viszont lényegesen kevesebb pénzt adtak ki rájuk. 


Új tulajdonosa van a Borsodinak


Anheuser-Busch InBev teljes közép-kelet európai portfólióját pénzügyi befektetők vették át. A tevékenységét kulcspiacokra fókuszáló Anheuser-Busch InBev megegyezett közép-kelet európai érdekeltségeinek eladásáról. A vállalat a CVC Capital Partners befektető csoportnak adja át regionális portfólióját, mintegy 2,231 milliárd dollárért.

Aranyérmes a Zubr Alkoholmentes



zubr_doboz_uj.jpg Csehország legjelentősebb sörversenyén a PIVEX-en aranyérmet szerzett a Zubr Alkoholmentes az alkoholmentes sörök kategóriájában. Több ismert sörmárka indult a versenyen a Zubr mellett, pl. a Radegast, Primátor. A cseh az európai piac egyik legnagyobb sör fogyasztói piaca. A cseh sörök minősége a világ élvonalába tartozik ezért ez az elismerés még értékesebb a Zubr márka számára. Múlt évben is nyert a Zubr, csak akkor nem az alkoholmentes, hanem Zubr Világos nyert. A Zubr termékcsalád az utóbbi tíz évben, mindig kimagasló eredményeket ér el csehországi sörversenyeken. Penomit Zrt rendszerében már azokat az alkoholmentes Zubr dobozokat lehet megvásárolni, melyeken már rajta van a PIVEX aranyérem.


Tovább nő az energiaital fogyasztás


2008 szeptember - 2009 augusztus között tovább nőtt az energiaitalok kiskereskedelmi forgalma. Az adott időszakban a kiskereskedelmi forgalom meghaladta a 11 milliárt forintot, ez 24 %-os nővekedést jelent. A nővekedésben nagy jelentősége van, hogy a kiskereskedelmi energiaital árak nagy mértékben csökkentek, az eladott mennyiség ellenben nagy mértékben nőtt. 210 hektoliter volt az eladott mennyiség- áll a Nielsen piackutató intézet jelentésében.



Tovább nő a dobozos sörfogyasztás



Az előző évi megtorpanást követően 2009 első négy hónapjában tovább csökkent a háztartások otthoni sörfogyasztása. A visszaesés kizárólag az üveges termékeket érinti, a dobozos sörök viszont tovább nőttek – állapítható meg a háztartások privát fogyasztását figyelemmel kísérő GfK Hungária ConsumerScan adatai alapján.


Egyre jobban növekszik az ásványvíz piac


Másfél literes palackban adják el a mintegy 890 millió literes forgalom zömét - adta hírül a Nielsen. Egy liter átlagosan 50 forintba került tavaly és idén májusban is.

Nő az alkoholmentes sörök piaca!


Fogyasztók körében egyre kedveltebbek az alkoholmentes sörök. Mennyiség tekintetében 5%-kal többet adtak el a kiskereskedelemben 2008 május-2009 áprilisban, mint az előző év hasonló időszakában. Így a piac mérete meghaladja a 145 ezer hektolitert, áll a Nielsen piackutató vállalat jelentésében. Ezáltal az alkoholmentes piac mérete meghaladja a 145 ezer hektolitert, értékben a bolti eladás elérte az évi 4,5 milliárd forintot, ez 4 %-kal több mint az előző évben.



        HÍRDETÉS



        HÍRDETÉS



        HÍRDETÉS



        HÍRDETÉS



        HÍRDETÉS



        HÍRDETÉS



        HÍRDETÉS



        HÍRDETÉS



        HÍRDETÉS



        HÍRDETÉS


Jogi nyilatkozat  - Impresszum  - Adatvédelmi nyilatkozat  - Oldaltérkép
2007. Penomit Zrt. - minden jog fenntartva
www.penomit.hu